Otwórz/zamknij mapę strony
Strona archiwalna, zawiera treści umieszczane w okresie od stycznia 2011 do marca 2022 roku.

Miniatura artykułu4 listopada zakończyło się Web Summit 2021, zwane "największą konferencją technologiczną na świecie" czy „Davos dla branży IT”.

Tegoroczna edycja Web Summit, zgromadziła ponad 42 tysięcy uczestników (z powodu pandemii o połowę mniej niż planowano), przedstawicieli startupów, MŚP i inwestorów z branży high-tech z 128 krajów chłonnych wiedzy i bezpośrednich relacji po rocznej pandemicznej przerwie.

 

 

Web Summit to także inspiracja i motor zmiany myślenia. Na czele wydarzenia w tym roku bezsprzecznie stały kobiety. Ponad 50% uczestników stanowiły kobiety, a ogromna część prelekcji wygłoszona była właśnie przez nie.

Konferencja zgromadziła także decydentów politycznych i czołowych ekspertów w tej dziedzinie, którzy dyskutowali o przyszłości technologii, a wśród prelegentów znaleźli się m.in. Frances Haugen - Facebook Whistleblower, Dr Werner Vogels - CTO Amazon, Ayo Tometi - Black Lives Matter, Brad Smith – President and Vice Chair Microsoft, Nick Clegg – VP of Global Affairs & Communications Meta (Facebook) oraz przedstawiciele m.in. takich firm jak Apple, Reddit, TikTok, Bolt, Amazon, Spotify, Tripadvisor, Sequioa Capital.

W części targowej zauważalna była eksplozja nowych technologii i pomysłów, bowiem globalna pandemia stanowi motor wzrostu dla technologii w bardzo wielu obszarach rynku. Najbardziej widocznym trendem na stoiskach był rozwój sztucznej inteligencji. Powszechnie uważa się, że sztuczna inteligencja przez następne 30 lat, ma być głównym paliwem dla globalnego rozwoju i gospodarki.

Dzięki uprzejmości Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości, Województwo Podkarpackie oraz podkarpackie firmy mogły się bezpłatnie promować i prezentować swoje oferty na polskim stoisku podczas Web Summit. PARP umożliwił zainteresowanym prezentację materiałów informacyjno-promocyjnych (ulotki, foldery), wyświetlanie filmów promocyjnych oraz skorzystanie ze stoiska w celu organizacji prezentacji produktów oraz spotkań biznesowych.

Wśród podkarpackich przedsiębiorców znaleźli się przedstawiciele firm: Ideo, Signum, Logito, Digit-Al., Agendo i TOP SA.

Bogata oferta wykładów, paneli i warsztatów zachęcała do poszerzania wiedzy biznesowej, a  nowo pozyskane kontakty oraz zdobyte informacje z pewnością będą podkarpackim firmom procentować w przyszłości.

Udział małych i średnich przedsiębiorstw z województwa w misji gospodarczej dofinansowany był w ramach pomocy de minimis przekazanej z projektu Promocja Gospodarcza Województwa Podkarpackiego, Oś priorytetowa I, Konkurencyjna i innowacyjna gospodarka 1.3 Promowanie Przedsiębiorczości, realizowanego w ramach RPO Województwa Podkarpackiego 2014 – 2020.

 

Tekst i zdjęcia: Mariusz Stec

"Herb Województwa Podkarpackiego"

 
 
 
 

Copyright © Urząd Marszałkowski Województwa Podkarpackiego w Rzeszowie
al. Łukasza Cieplińskiego 4, 35-010 Rzeszów, tel. 17 850 17 00, fax. 17 850 17 01
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.www.podkarpackie.pl
Godziny urzędowania: od poniedziałku do piątku w godzinach od 7:30 do 15:30

Znak promocyjny Województwa Podkarpackiego