Będzie nowoczesny i umożliwi szybką przeprawę przez San – mowa oczywiście o nowym moście w Jarosławiu, który powstanie wraz z odcinkiem drogi wojewódzkiej nr 865 z Muniny do Sobiecina. Właśnie została wydana decyzja pozwalająca na realizację inwestycji.
Droga wraz z mostem będzie liczyła prawie 2 km długości i będzie wyprowadzać ruch
z Jarosławia w kierunku północnym. Opracowanie dokumentacji projektowej dla tej inwestycji zostało dofinansowane z Rządowego Programu Mosty dla Regionów w wysokości ponad 916 tys. złotych. Była to pierwsza inwestycja w historii tego programu ogłoszona do realizacji.
Marszałek Władysław Ortyl mówi, że to ważna i potrzebna inwestycja:
- Cieszy mnie fakt, że mieszkańcy Jarosławia i okolic zyskają nową przeprawę przez San. Jest to inwestycja niezwykle potrzebna, bo nowy most przełoży się na mniejszy ruch samochodów w centrum miasta, a tym samym zwiększy bezpieczeństwo na drogach i umożliwi dalszy rozwój Jarosławia. Ta długo wyczekiwana inwestycja ma w końcu szansę na urzeczywistnienie się. To od tej inwestycji zaczął się rządowy program mostowy – mówi marszałek Władysław Ortyl. O realizację tego przedsięwzięcia mocno zabiegała również minister Anna Schmidt, sekretarz stanu w Ministerstwie Rodziny i Polityki Społecznej.
Dzięki wydaniu pozytywnej decyzji przez Wojewodę Podkarpackiego Ewę Leniart na budowę drogi wraz z mostem, Podkarpacki Zarząd Dróg Wojewódzkich, który będzie odpowiedzialny za inwestycję, przygotowuje już dokumenty do złożenia wniosku o jej dofinansowanie z Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg.
Projektowanie mostu w Jarosławiu wywoływało sporo emocji społecznych. Jednak w ramach zadania nie przewiduje się rozbiórek budynków, a dzięki budowie dodatkowych zjazdów i jezdni zostanie zapewniony dostęp do przyległych nieruchomości.
Trasa drogi przecina obszar Natura 2000 „Rzeka San” i przebiega przez tereny zalewowe rzeki San oraz nieużytki rolne. Początek nowego odcinka drogi wojewódzkiej nr 865 zlokalizowano na węźle drogowym „Jarosław-Munina” DK 94. W tym miejscu zaplanowano budowę nowych łącznic i dwóch rond w celu zapewnienia możliwości skrętu we wszystkich kierunkach. Most będzie liczył 624 m z przęsłem nurtowym o długości 100 m. Koniec nowego odcinka drogi zaprojektowano w formie skrzyżowania (rondo) z drogą powiatową w Sobiecinie.
Droga wojewódzka nr 865 - Klasa drogi – „G” - Długość odcinka drogi – 1276 m - Kategoria ruchu – KR 4 - Obciążenie – 115 kN/oś - Szerokość jezdni – 2 x 3,50 m - Ścieżki rowerowe – 2 x 2,50 m |
Most na rzece San - Klasa obciążenia – „A” + Stanag C2021 - Długość całkowita – 624 m - Konstrukcja nośna – skrzynkowa sprężona - Szerokość jezdni – 2 x 3,50 m - Ścieżki rowerowe z możliwością ruchu pieszych – 2 x 2,90 m |